​​

Logo společnosti ABRA Software v bílé

Renata Mrázová

Renata Mrázová

Podle jejich vlastních slov je jejím klíčovým úspěchem současný post generální ředitelky úspěšné nadnárodní ING pojišťovny. Z minulosti je třeba zmínit, že dva roky stála v čele Direct pojišťovny, kterou měla možnost vybudovat prakticky na zelené louce,

V čem je vaše tajemství, jaká idea, postup, zásada nebo dovednost stojí za vaším úspěchem?

Myslím, že za mým úspěchem nestojí jedna konkrétní vlastnost či idea, ale spíš mix určitých genetických dispozic, několika vlastností a charakteristik, ale i zkušeností a postojů.  

Jsem samozřejmě cílevědomá, ale kromě toho mě žene obrovská chuť poznávat a učit se nové věci. Vlastně všechno, co mi přijde smysluplné, ve mně vyvolává obrovské nadšení a elán. Jsem pozitivní člověk a nezasekávám se na pochybnostech; pouštím se do různých projektů a svým entuziasmem jsem navíc schopná strhnout i ostatní.  Zároveň nutno podotknout, že si umím zachovat chladnou hlavu a odstup. Snažím se vždy vidět věci v realistickém světle, což popravdě šetří čas a nervy, a to nejen moje, ale i mých kolegů.

Významnými pomocníky na mé kariérní cestě vzhůru byly jistě i vlastnosti jako rozhodnost, flexibilita a schopnost improvizace v nejrůznějších situacích či otevřenost, díky níž všechny a všechno považuji za zdroj inspirace. Důležitý je pro mě také rovný přístup – jednám ze zásady se všemi stejně, ať už se jde o uklízečku nebo o mého šéfa v Amsterdamu. Troufám si říct, že jsem empatický člověk; umím se do lidí vcítit, chápat jejich potřeby i motivace. Ostatně díky tomu jsem se naučila pracovat i s různými předsudky, které nás neustále svazují a omezují.


Na konferenci bude přednášet na téma: 

Female leadership (Síla ženského leadershipu) a význam diverzity pro inovaci.


Má ráda:

Lidi – svoji rodinu, děti, přátele, každého, kdo je pozitivně naladěn, všechny, kteří nežijí jen sami sebou, ale našli hlubší podstatu života v pomáhání ostatním. Ráda zažívám skvělý zákaznický servis a ještě radši mám naše vlastní klienty a baťovský přístup „náš zákazník - náš pán.“ Ráda čtu a zbožňuji vůni tištěných knih, povznáší mě umění, design a všechno krásné. Miluji slunce, jaro, Sardinii, cestování a poznávání nových míst, hory, sushi, krevety, svíčkovou, červené víno, rychlou jízdu autem, svůj dům, zahradu … Mám prostě ráda život se vším, co k němu patří, a stejně tak i chvíle, kdy můžu být jen sama se sebou.


Její rada podnikatelům:

Kdo chce uspět v byznysu, musí v něm vidět především svoje vlastní naplnění, musí se o tu či onu oblast upřímně zajímat. Každý může být úspěšný. Podstatné ale je, aby se realizoval v něčem, co je pro ni či pro něj důležité a co ji/jej naplňuje smyslem a radostí. Každému proto doporučuji: pusťte se do toho, dělejte to nejlíp, jak umíte, a zůstaňte u toho sami sebou. Zůstaňte optimističtí, ať se děje, co se děje, a nenechte se strhnout šedým davem. A kromě profesních schopností a dovedností opěčovávejte i své srdce, zdravý rozum a smysl pro fair play.


Základní informace o firmě/firmách, kde jste dosáhla klíčových úspěchů:

Jsou dvě pozice, kariérní stupínky, na které jsem opravdu hrdá:

Za dosavadní vrchol považuji svůj současný post generální ředitelky úspěšné nadnárodní pojišťovny ING. Pojišťovnictví je opravdu tvrdý a nesmírně složitý byznys; je těžké zachovat si pozici na trhu, natož se něčím odlišit. Proto mě nesmírně těší, že jsme v loňském roce v anketě Hospodářských novin získali tituly Nejlepší pojišťovna roku a Klientsky nejpřívětivější pojišťovna roku. Pevně doufám, že to vypovídá o kultuře naší firmy a důrazu, který klademe na zákaznickou zkušenost. Této oblasti se budeme intenzivně věnovat i do budoucna.  

A stejně tak si vážím pozice generální ředitelky Direct pojišťovny, kterou jsem měla možnost vybudovat na zelené louce a dva roky ji vést. Podařilo se nám firmu rozběhnout během jednoho roku, včetně toho, že jsme získali licenci od ČNB, což je samo o sobě šestiměsíční proces, najímali jsme lidi, nastavovali procesy, vyvíjeli produkt, ladili systém… Byla to výborná příležitost. Budovala jsem něco od začátku: přišla jsem z velké firmy, kde jsem měla zázemí, a najednou jsem si sama kopírovala podklady, objednávala vizitky a řešila drobnosti. Pro každého manažera je dobré udělat podobnou dramatickou změnu. Občas si totiž „lítá“ v jiných sférách a je daleko od reality. Velké změny mu pak pomohou srovnat si věci, co je v životě i podnikání důležité.